STATUTUL UNITATII ADMINISTRATIV-TERITORIALE
Codul Administrativ art. 104
(1) Consiliul local, respectiv consiliul judetean, aproba statutul unitatii administrativ-teritoriale prin hotarare care se poate modifica si completa, in functie de modificarile aparute la nivelul elementelor specifice ale acestora. Acesta cuprinde date si elemente specifice prin care unitatea administrati-teritoriala se distinge in raport cu alte unitati similare, precum si prevederi privitoare la:
a) resedinta si insemnele specifice ale unitatii administrativ-teritoriale si modalitatile de utilizare a acestora, conform prevederilor legale;
b) autoritatile administratiei publice locale, sediul acestora, date privind constituirea si organizarea autoritatilor administratiei publice locale;
c) intinderea si delimitarea teritoriala a unitatii administrativ-teritoriale, localitatile componente, amplasarea acestora, prezentarea grafica si descriptiva, distanta dintre localitatile componente, rangul unitatii administrativ-teritoriale, stabilit potrivit prevederilor legislatiei privind amenajarea teritoriului national;
d) date privind infiintarea unitatii administrativ-teritoriale, prima atestare documentara, evolutia istorica;
e) criteriile potrivit carora se poate conferi si retrage persoanelor fizice romane sau straine calitatea de cetatean de onoare pentru unitatea administrativ-teritoriala respectiva;
f) componenta si structura populatiei administrativ-teritoriale, defalcate inclusiv pe localitati componente; aspectele privind numarul populatiei se actualizeaza in urma recensamantului in vederea respectarii dreptului cetatenilor apartinand unei minoritati nationale de a folosi limba sa materna in relatia cu administratia publica locala si cu serviciile publice deconcentrate;
g) caile de comunicatie existente si categoria acestora;
h) date privitoare la principalele institutii din domeniul educatiei, cercetarii si culturii, sanatatii, asistentei sociale, presei, radioului, televiziunii si altele asemenea;
i) principalele functiuni economice, capacitati de productie diversificate din sectorul secundar si tertiar, precum si din agricultura;
j) serviciile publice existente;
k) informatii privind bunurile din patrimoniul unitatii administrativ-teritoriale;
l) informatii relevante privind societatea civila, respectiv partidele politice, sindicatele, cultele si organizatiile nonguvernamentale care isi desfasoara activitatea in unitatea administrativ-teritoriala;
m) modul de cooperare sau asociere, dupa caz, cu persoane juridice de drept public sau de drept privat romane si straine;
n) procedura privind atribuirea si schimbarea denumirilor de strazi, piete si de obiective de interes public local;
o) modalitati de consultare a populatiei unitatii administrativ-teritoriale pentru probleme de interes local sau judetean, dupa caz;
p) procedura privind acordarea titlului si certificatului de fiu/fiica al/a comunei, orasului, municipiului sau judetului ori cea privind acordarea titlului de cetatean de onoare.
(2) Statutul unitatii administrativ-teritoriale cuprinde, in mod obligatoriu, elementele locale de identitate de natura culturala, istorica, obiceiuri si/sau traditii pe baza carora se pot dezvolta programe, proiecte sau activitati, dupa caz, a caror finantare se asigura din bugetul local.
Documentele UAT SEMLAC, JUD. ARAD
Statutul localitatii – part. 1
Statutul localitatii – part. 2