sâmbătă, aprilie 1, 2023
12 °c
Semlac
10 ° Thu
12 ° Fri
12 ° Sat
13 ° Sun
primaria@semlac.ro
0257 534 102
0257 534 137
Primaria Semlac
Advertisement
  • Acasa
  • Noutati
  • Comuna Semlac
    • Prezentarea localității
    • Obiective turistice
    • Istoric
    • Populație
    • Aspecte tehnico-edilitare
    • Economie
    • Sănătate
    • Învățământ
    • Cultura
    • Turism
    • Sport
  • Primaria
    • Taxe si impozite
    • Contabilitate
    • Agricol și FOND FUNCIAR
    • Asistenta sociala
    • Declarații de avere și interese
    • Achizitii publice si proiecte
    • Anunțuri achiziții publice
    • URBANISM, AMENAJAREA TERITORIULUI ȘI PROTECȚIA MEDIULUI
  • Evenimente
  • Investitii
    • Reabilitarea si modernizarea drumurilor
    • Alimentare cu apa
    • Canaliare si statie de epurare
    • Baza sportiva
    • Reabilitare / Construire cladiri
    • Gradinita PN Semlac
  • Informatii de interes public
    • Informatii utile
  • MONITORUL OFICIAL LOCAL
    • STATUTUL UNITATII ADMINISTRATIV-TERITORIALE
    • REGULAMENTELE PRIVIND PROCEDURILE ADMINISTRATIVE
    • HOTARARILE AUTORITATII DELIBERATIVE
    • DISPOZITIILE AUTORITATII EXECUTIVE
    • DOCUMENTE SI INFORMATII FINANCIARE
    • ALTE DOCUMENTE
  • Contact
  • Acasa
  • Noutati
  • Comuna Semlac
    • Prezentarea localității
    • Obiective turistice
    • Istoric
    • Populație
    • Aspecte tehnico-edilitare
    • Economie
    • Sănătate
    • Învățământ
    • Cultura
    • Turism
    • Sport
  • Primaria
    • Taxe si impozite
    • Contabilitate
    • Agricol și FOND FUNCIAR
    • Asistenta sociala
    • Declarații de avere și interese
    • Achizitii publice si proiecte
    • Anunțuri achiziții publice
    • URBANISM, AMENAJAREA TERITORIULUI ȘI PROTECȚIA MEDIULUI
  • Evenimente
  • Investitii
    • Reabilitarea si modernizarea drumurilor
    • Alimentare cu apa
    • Canaliare si statie de epurare
    • Baza sportiva
    • Reabilitare / Construire cladiri
    • Gradinita PN Semlac
  • Informatii de interes public
    • Informatii utile
  • MONITORUL OFICIAL LOCAL
    • STATUTUL UNITATII ADMINISTRATIV-TERITORIALE
    • REGULAMENTELE PRIVIND PROCEDURILE ADMINISTRATIVE
    • HOTARARILE AUTORITATII DELIBERATIVE
    • DISPOZITIILE AUTORITATII EXECUTIVE
    • DOCUMENTE SI INFORMATII FINANCIARE
    • ALTE DOCUMENTE
  • Contact
No Result
View All Result
PRIMARIA SEMLAC
No Result
View All Result
Home MONITORUL OFICIAL LOCAL REGULAMENTELE PRIVIND PROCEDURILE ADMINISTRATIVE

Reglementări privind întocmirea/emiterea C.U.

Reglemetări privind întocmirea/emiterea C.U.

Reglementări privind emiterea și întocmirea Certificatului de urbanism în contextul legislației actuale!

Potrivit Legii 50/1991, art. 6, alin. (1): Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritățile prevăzute la art. 4 și la art. 43 lit. a):

  1. Fac cunoscute solicitantului informațiile privind regimul juridic, economic și tehnic al terenurilor și construcțiilor existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice și ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate și aprobate conform legii.
  2. Stabilesc cerințele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcție de specificul amplasamentului;
  3. Stabilesc lista cuprinzând avizele/acordurile necesare în vederea autorizării executării lucrărilor de construire;
  4. Indică nominal operatorii de rețele tehnico-edilitare care vor emite respectivele avize/acorduri …
  5. Încunoștințează investitorul/solicitantului cu privire la obligația de a contacta autoritatea competentă pentru protecția mediului în scopul obținerii punctului de vedere și după caz, a actului administrativ al acesteia, necesar în vederea autorizării.

Excepții legislative privind acordul de Mediu: Art. 5, alin. (2²): Emiterea actului administrativ al autorității competente pentru protecția mediului nu este necesară pentru următoarele categorii de lucrări:

  1. Construirea de locuințe unifamiliale;
  2. Construirea de anexe gospodărești, cu excepția celor utilizate pentru creșterea animalelor;
  3. Consolidări ale imobilelor existente;
  4. Construirea de împrejmuiri;
  5. Dezmembrări, comasări de terenuri.
  • Certificatul de urbanism se emite de autoritățile abilitate să autorizeze lucrările de construcții prevăzute la art. 4 și art. 43 lit. a) și se eliberează solicitantului în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, menționându-se în mod obligatoriu scopul emiterii acestuia.
  • ….
  • În vederea eliberării certificatului de urbanism, solicitantul – orice persoană fizică sau juridică interesată – se va adresa autorităților prevăzute la art. 4 cu o cerere care va cuprinde atât elemente de identificare a imobilului pentru care se solicită certificatul de urbanism, respectiv localitatea, număr cadastral și număr de carte funciară, unde este cazul, dacă legea nu dispune altfel, cât și elemente care definesc scopul solicitării.
  • Certificatul de urbanism nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcții.
  • Certificatul de urbanism se emite în următoarele situații:
  1. În vederea concesionării de terenuri, potrivit legii.
  2. În vederea adjudecării prin licitație a proiectării lucrărilor publice în faza SF, potrivit legii
  3. Pentru cereri în justiție și operațiuni notariale privind circulația imobiliară, atunci când operațiunile respective au ca obiect:

– comasare, respectiv dezembrare terenuri din/în cel puțin 3 parcele;

– împărțeli ori comasări de parcele solicitate în scopul realizării de lucrări de construcții și de infrastructură;

– constituirea unei servituți de trecere cu privire la un imobil.

 

+ prevederile legale Legea 350/2001

 

SECŢIUNEA a 4-a Certificatul de urbanism

Art. 28. – Aplicarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism aprobate se asigură prin eliberarea certificatului de urbanism.

Art. 29.

(1) Certificatul de urbanism este actul de informare cu caracter obligatoriu prin care autoritatea administraţiei publice judeţene sau locale face cunoscute regimul juridic, economic şi tehnic al imobilelor şi condiţiile necesare în vederea realizării unor investiţii, tranzacţii imobiliare ori a altor operaţiuni imobiliare, potrivit legii.

(2) Certificatul de urbanism trebuie emis pentru adjudecarea prin licitaţie a lucrărilor de proiectare şi de execuţie a lucrărilor publice, precum şi pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale de dezmembrare a terenurilor situate în intravilanul localităţilor, în cel puţin 3 parcele, atunci când operaţiunile respective au ca obiect realizarea de lucrări de construcţii şi de infrastructură. În cazul vânzării sau cumpărării de imobile, oricare dintre părţile actului juridic are posibilitatea, conform dispoziţiilor alin. (3), de a solicita emiterea certificatului de urbanism.

(2²) În scopul asigurării opozabilităţii faţă de terţi a regulilor de urbanism, după aprobarea prin hotărârea consiliului local a PUG şi PUZ, primăriile sunt obligate să transmită hotărârea însoţită de documentaţie, în vederea notării în cartea funciară a faptului că imobilul face obiectul respectivelor reglementări urbanistice.

(3) Certificatul de urbanism se eliberează la cererea oricărui solicitant, persoană fizică sau juridică, care poate fi interesat în cunoaşterea datelor şi a reglementărilor cărora îi este supus respectivul bun imobil.

(4) Certificatul de urbanism nu conferă dreptul de executare a lucrărilor de construire, amenajare sau plantare.

(5) În certificatul de urbanism se va menţiona în mod obligatoriu scopul eliberării acestuia.

(6) Certificatul de urbanism pentru destinaţii speciale se eliberează în temeiul şi cu respectarea documentaţiilor aferente obiectivelor cu caracter militar, elaborate şi aprobate de Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul de Interne, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciul de Protecţie şi Pază, după caz, pe baza avizului Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.

Art. 30. – Pentru aceeaşi parcelă se pot elibera mai multe certificate de urbanism, dar conţinutul acestora, bazat pe documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism, şi celelalte reglementări în domeniu trebuie să fie aceleaşi pentru toţi solicitanţii. În acest scop nu este necesară solicitarea actului de proprietate asupra imobilului, în vederea emiterii certificatului de urbanism.

Art. 31. – Certificatul de urbanism cuprinde următoarele elemente privind:

  1. a) regimul juridic al imobilului – dreptul de proprietate asupra imobilului şi servituţile de utilitate publică care grevează asupra acestuia; situarea imobilului – teren şi/sau construcţiile aferente – în intravilan sau extravilan; prevederi ale documentaţiilor de urbanism care instituie un regim special asupra imobilului – zone protejate, interdicţii definitive sau temporare de construire -, dacă acesta este înscris în Lista cuprinzând monumentele istorice din România şi asupra căruia, în cazul vânzării, este necesară exercitarea dreptului de preempţiune a statului potrivit legii, precum şi altele prevăzute de lege. Informaţiile privind dreptul de proprietate şi dezmembrările acestuia vor fi preluate din cartea funciară, conform extrasului de carte funciară pentru informare;
  2. b) regimul economic al imobilului – folosinţa actuală, extrasul din regulamentul local de urbanism aferent planului urbanistic în vigoare la data emiterii, privind funcţiuni permise sau interzise, reglementări fiscale specifice localităţii sau zonei;
  3. c) regimul tehnic al imobilului – extras din regulamentul local aferent documentaţiei de urbanism aprobate în vigoare, cu precizarea documentaţiei de urbanism în vigoare la data emiterii, a numărului hotărârii de aprobare şi, după caz, perioada de valabilitate, procentul de ocupare a terenului, coeficientul de utilizare a terenului, dimensiunile minime şi maxime ale parcelelor, echiparea cu utilităţi, edificabil admis pe parcelă, circulaţii şi accesuri pietonale şi auto, parcaje necesare, alinierea terenului şi a construcţiilor faţă de străzile adiacente terenului, înălţimea minimă şi maximă admisă;
  4. d) regimul de actualizare/modificare a documentaţiilor de urbanism şi a regulamentelor locale aferent – în cazul în care intenţia sa nu se încadrează în prevederile documentaţiilor de urbanism aprobate, informarea solicitantului cu privire la:
  5. imposibilitatea modificării prevederilor documentaţiilor aprobate;
  6. necesitatea obţinerii unui aviz de oportunitate în condiţiile prezentei legi;
  7. posibilitatea elaborării unei documentaţii de urbanism modificatoare, fără aviz de oportunitate conform prezentei legi.

Art. 31². – (1) Dreptul de construire se acordă potrivit prevederilor legale, cu respectarea documentaţiilor de urbanism şi regulamentelor locale de urbanism aferente, aprobate potrivit prezentei legi.

(2) Schimbarea regimului juridic, economic sau tehnic al terenului, potrivit legii, poate fi condiţionată de asigurarea căilor de acces, a dotărilor publice şi echipamentelor tehnice necesare funcţionării coerente a zonei.

(3) În cazul parcelelor cu geometrii neregulate, incompatibile cu structura şi parametrii zonei proiectaţi prin documentaţiile de urbanism sau amenajare a teritoriului, schimbarea regimului juridic, economic sau tehnic al terenului, potrivit legii, poate fi condiţionată de modificarea limitelor parcelelor respective, cu acordul proprietarilor, prin reconfigurarea acestora pe baza unui plan urbanistic zonal, aprobat potrivit legii, cu actualizarea ulterioară a planului cadastral al Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, respectiv a evidenţelor de carte funciară.

(4) La emiterea autorizaţiei de construire de către autoritatea publică competentă, pe lângă prevederile documentaţiilor de urbanism şi ale regulamentelor locale de urbanism aferente acestora, vor fi avute în vedere următoarele aspecte:

  1. a) existenţa unui risc privind securitatea, sănătatea oamenilor sau neîndeplinirea condiţiilor de salubritate minimă;
  2. b) prezenţa unor vestigii arheologice. Autorităţile abilitate eliberează Certificatul de descărcare de sarcină arheologică sau instituie restricţii prin avizul eliberat, în termen de 3 luni de la înaintarea de către beneficiar/finanţator a Raportului de cercetare arheologică, elaborat în urma finalizării cercetărilor;
  3. c) existenţa riscului de încălcare a normelor de protecţie a mediului;
  4. d) existenţa riscului de a afecta negativ patrimoniul construit, patrimoniul natural sau peisaje valoroase – recunoscute şi protejate potrivit legii;
  5. e) existenţa riscurilor naturale de inundaţii sau alunecări de teren;
  6. f) evidenţierea unor riscuri naturale şi/sau antropice care nu au fost luate în considerare cu prilejul elaborării documentaţiilor de urbanism aprobate anterior pentru teritoriul respectiv.

(5) Pentru terenul trecut în intravilan în baza prevederilor Planului urbanistic general nu este necesară scoaterea din circuitul agricol.

Art. 31². – În baza prevederilor Planului urbanistic general, autorizaţiile de construire se emit direct pentru zonele pentru care există reglementări privind regimul juridic, economic şi tehnic al imobilelor, cuprinse în Regulamentul local de urbanism – R.L.U., aferent acestuia.

Art. 31³. – Zonele asupra cărora s-a instituit un anumit regim de protecţie sau interdicţie, care nu pot fi suficient reglementate prin Planul urbanistic general, se vor evidenţia/delimita în cadrul acestuia în vederea detalierii prin planuri urbanistice zonale.

Art. 32. –

(1) În cazul în care prin cererea pentru emiterea certificatului de urbanism se solicită o modificare de la prevederile documentaţiilor de urbanism aprobate pentru zona respectivă sau dacă condiţiile specifice ale amplasamentului ori natura obiectivelor de investiţii o impun, autoritatea publică locală are dreptul ca, după caz, prin certificatul de urbanism:

  1. a) să respingă în mod justificat cererea de modificare a prevederilor documentaţiilor de urbanism aprobate;
  2. b) să condiţioneze autorizarea investiţiei de elaborarea şi aprobarea de către autoritatea publică locală competentă a unui plan urbanistic zonal;
  3. c) să condiţioneze autorizarea investiţiei de aprobarea de către autoritatea publică competentă a unui plan urbanistic zonal, elaborat şi finanţat prin grija persoanelor fizice şi/sau juridice interesate, numai în baza unui aviz prealabil de oportunitate întocmit de structura specializată condusă de arhitectul-şef şi aprobat, după caz, conform competenţei:

– de primarul localităţii;

– de primarul general al municipiului Bucureşti;

– de preşedintele consiliului judeţean, cu avizul prealabil al primarului localităţilor interesate, doar în cazul în care teritoriul reglementat implică cel puţin două unităţi administrativ-teritoriale;

  1. d) să solicite elaborarea unui plan urbanistic de detaliu;
  2. e) să permită întocmirea documentaţiei tehnice pentru autorizaţia de construire, fără elaborarea unei documentaţii de urbanism, în situaţia construirii pe o parcelă în cadrul unui front preexistent, în care clădirile de pe parcelele adiacente au acelaşi regim de înălţime cu cel solicitat.

(2) În lipsa existenţei structurilor de specialitate menţionate, avizul de oportunitate va fi emis de structurile responsabile cu urbanismul din cadrul consiliilor judeţene şi aprobat de preşedintele consiliului judeţean.

(3) Avizul de oportunitate se emite în baza unei solicitări scrise cuprinzând următoarele elemente:

  1. a) piese scrise, respectiv memoriu tehnic explicativ, care va cuprinde prezentarea investiţiei/operaţiunii propuse, indicatorii propuşi, modul de integrare a acesteia în zonă, prezentarea consecinţelor economice şi sociale la nivelul unităţii teritoriale de referinţă, categoriile de costuri ce vor fi suportate de investitorii privaţi şi categoriile de costuri ce vor cădea în sarcina autorităţii publice locale;
  2. b) piese desenate, respectiv încadrarea în zonă, plan topografic/cadastral, cu zona de studiu, conceptul propus – plan de situaţie cu prezentarea funcţiunilor, a vecinătăţilor, modul de asigurare a accesurilor şi utilităţilor.

(4) Prin avizul de oportunitate se stabilesc următoarele:

  1. a) teritoriul care urmează să fie reglementat prin Planul urbanistic zonal;
  2. b) categoriile funcţionale ale dezvoltării şi eventualele servituţi;
  3. c) indicatorii urbanistici obligatorii – limitele minime şi maxime;
  4. d) dotările de interes public necesare, asigurarea accesurilor, parcajelor, utilităţilor;
  5. e) capacităţile de transport admise.

(5) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b) şi c) se pot aduce următoarele modificări reglementărilor din Planul urbanistic general:

  1. a) prin Planul urbanistic zonal se stabilesc reglementări noi cu privire la: regimul de construire, funcţiunea zonei, înălţimea maximă admisă, coeficientul de utilizare a terenului (CUT), procentul de ocupare a terenului (POT), retragerea clădirilor faţă de aliniament şi distanţele faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelei;
  2. b) prin Planul urbanistic de detaliu se stabilesc reglementări cu privire la accesurile auto şi pietonale, retragerile faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelei, conformarea arhitectural-volumetrică, modul de ocupare a terenului, designul spaţiilor publice, după caz, reglementări cuprinse în ilustrarea urbanistică, parte integrantă din documentaţia de urbanism.

(6) După aprobarea Planului urbanistic zonal sau, după caz, a Planului urbanistic de detaliu se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire.

(7) Modificarea prin planuri urbanistice zonale de zone ale unei unităţi teritoriale de referinţă, stabilite prin reglementări aprobate prin Planul urbanistic general, poate fi finanţată de persoane juridice şi/sau fizice. În această situaţie, coeficientul de utilizare a terenului (CUT) propus de noua reglementare nu îl va putea depăşi pe cel aprobat iniţial cu mai mult de 20%, o singură dată.

(8) Prevederile alin. (7) referitoare la coeficientul de utilizare a terenului nu se aplică pentru planurile urbanistice zonale destinate zonelor de interes economic, respectiv constituirii de parcuri industriale, parcuri tehnologice, supermagazine, hipermagazine, parcuri comerciale, zone de servicii şi altele asemenea.

(9) Planurile urbanistice zonale pentru zone construite protejate în integralitatea lor nu pot fi modificate prin alte planuri urbanistice decât cele elaborate de către autorităţile publice locale.

(10) Prin excepţie de la prevederile alin. (9), sunt admise documentaţii de urbanism elaborate în baza unui aviz de oportunitate, iniţiate de persoane fizice şi juridice, care conţin modificări ale indicatorilor urbanistici în limita a maximum 20% şi care nu modifică caracterul general al zonei.

 

+ prevederile legale Ordinul 839/2009

 

Documentele necesare emiterii certificatului de urbanism

  • Pentru emiterea certificatului de urbanism, solicitantul – orice persoană fizică sau juridică interesată – trebuie să depună la emitent o documentaţie cuprinzând:
  1. cererea-tip(formularul-model F.1 „CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism”), în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cuprinzând:
  2. elementele de identificare a solicitantului;
  3. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
  4. elementele care definesc scopul solicitării;
  5. planuri cadastrale/topografice, cu evidenţierea imobilelor în cauză, astfel: 1.pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară;
  6. pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi, eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară.
  7. documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, în copie.

 

CAPITOLUL III: Procedura de autorizare

SECŢIUNEA 1: Certificatul de urbanism

Art. 30: Definiţie

  • Certificatul de urbanism este actul de informare al autorităţii administraţiei publice competente să emită autorizaţii de construire/desfiinţare, prevăzute la art. 4 alin. (1) şi art. 43 lit. a) din Lege, care se emite, în principal, în vederea începerii procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construcţii, precum şi a instalaţiilor aferente acestora, inclusiv pentru desfiinţarea construcţiilor ori a altor lucrări ori amenajări
  • Prin Certificatul de urbanism, potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) din Lege, se aduc la cunoştinţă investitorului/solicitantului informaţii – existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice şi ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate şi aprobate potrivit legii – cu privire la cerinţele tehnice ale amplasamentului, precum şi la obligaţiile pe care acesta le are în procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcţii, privind: a)regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului – teren şi/sau construcţii existente la data solicitării -, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice şi ale regulamentelor aferente acestora, ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate şi aprobate potrivit legii; b)cerinţele urbanistice specifice amplasamentului; c)avizele/acordurile legale necesare în vederea autorizării; d)obligaţia de a contacta autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în scopul obţinerii punctului de vedere şi, după caz, al actului administrativ al acesteia, în vederea autorizării.
  • Certificatul de urbanism se eliberează solicitantului în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererii, menţionându-se în mod obligatoriu scopul emiterii acestuia.
  • Potrivit prevederilor art. 6 alin. (5) din Lege, în baza Certificatului de urbanism nu este permisă executarea lucrărilor de construcţii.
  • Certificatul de urbanism se mai emite, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (6) din Lege, pentru îndeplinirea procedurilor legale de concesionare de terenuri, în vederea adjudecării prin licitaţie a proiectării lucrărilor publice în faza de documentaţie tehnico-economică „Studiu de fezabilitate”, ori similară acesteia, precum şi pentru cereri în justiţie şi operaţiuni notariale privind circulaţia imobiliară, atunci când operaţiunile respective au ca obiect împărţeli ori comasări de parcele solicitate în scopul realizării de lucrări de construcţii, precum şi constituirea unei servituţi de trecere cu privire la un imobil.
  • Pentru aceeaşi parcelă (imobil) se pot emite certificate de urbanism mai multor solicitanţi, indiferent de calitatea acestora în raport cu proprietatea asupra parcelei. În această situaţie certificatele de urbanism urmează a avea acelaşi conţinut cu caracter de informare (privind regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului) conform prevederilor documentaţiilor de urbanism aprobate, potrivit legii, pentru toţi solicitanţii.

Art. 31: Solicitantul certificatului de urbanism

  • Solicitantul certificatului de urbanism este persoana fizică sau juridică interesată să primească de la autoritatea administraţiei publice competente informaţii cu privire la un imobil – teren şi/sau construcţii – în scopurile definite la art. 6 din Lege.
  • În vederea eliberării certificatului de urbanism, solicitantul se va adresa autorităţilor competente prevăzute la art. 8 alin. (1) şi (3), depunând, potrivit prevederilor art. 6 alin. (4) din Lege, o cerere conform formularului-model F1 „CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism” în care se vor înscrie atât elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită certificatul de urbanism – localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, unde este cazul, dacă legea nu dispune altfel -, cât şi elementele care definesc scopul solicitării.

Art. 32: Cerinţe urbanistice

  • Certificatul de urbanism se întocmeşte în conformitate cu prevederile documentaţiilor de urbanism (P.U.G., P.U.Z., P.U.D.), iar pentru investiţiile care depăşesc limita unei unităţi administrativ-teritoriale se poate întocmi şi pe baza planurilor de amenajare a teritoriului (P.A.T.N., P.A.T.Z., P.A.T.J.), aprobate potrivit legii şi, în lipsă, în conformitate cu regulile-cadru stabilite prin Regulamentul General de Urbanism (R.G.U.).
  • În cazul în care scopul declarat de solicitant este autorizarea executării lucrărilor de construcţii, iar specificul obiectivului (funcţiune, accesibilitate, relaţii de vecinătate etc.) nu se încadrează în prevederile documentaţiilor de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului aprobate, ori dacă particularităţile amplasamentului (suprafaţă neconstruibilă ca urmare a unor interdicţii sau servituţi, a unor zone de protecţie a dotărilor de infrastructură, rezerve de teren pentru investiţii de interes public etc.) nu permit realizarea investiţiei, certificatul de urbanism se eliberează cu menţionarea expresă a incompatibilităţilor rezultate, precum şi a imposibilităţii emiterii unei autorizaţii de construire pentru obiectivul propus.
  • În situaţii deosebite, în funcţie de condiţiile specifice de amplasament (poziţia terenului în ansamblul localităţii ori al teritoriului) şi/sau de importanţa şi complexitatea obiectivului de investiţii şi dacă prevederile documentaţiilor de urbanism şi de amenajare a teritoriului aprobate nu furnizează suficiente elemente necesare autorizării, ori dacă se solicită o derogare de la prevederile documentaţiilor de urbanism sau de amenajare a teritoriului aprobate, emitentul poate cere suplimentar, prin certificatul de urbanism:
  1. elaborarea, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, a unui plan urbanistic zonal (P.U.Z.) – numai în baza unui aviz prealabil de oportunitate, întocmit şi aprobat în condiţiile legii – ori a unui plan urbanistic de detaliu (P.U.D.), după caz, urmând ca, după aprobare, prevederile acestuia să fie preluate în cadrul P.U.G. ori P.A.T.J.; în certificatul de urbanism se va face menţiunea că documentaţia tehnică – D.T. (D.T.A.C./D.T.A.D.) se va putea întocmi numai după aprobarea documentaţiei de urbanism şi cu obligativitatea respectării întocmai a prevederilor acesteia;
  2. completarea, după caz, a documentaţiilor care însoţesc cererea pentru eliberarea autorizaţiei de construire cu următoarele studii, avize, expertize:
  3. studii de specialitate: de circulaţie, istoric, de amenajare peisagistică, de impact asupra mediului (numai la solicitarea autorităţii de protecţie a mediului), studiu de însorire şi altele asemenea;
  4. avize de la organismele competente pentru zonele asupra cărora s-a instituit un anumit regim de protecţie sau de restricţii de construire (protecţia zonelor naturale; protejarea monumentelor istorice; zone cu trafic aerian; vecinătatea construcţiilor şi ansamblurilor cu caracter militar; drumuri; reţele electrice şi de telecomunicaţii; magistrale de transport de gaze, de produse petroliere; căi ferate şi navigabile; cursuri de apă; staţii meteo; surse şi gospodării de apă, amenajări de îmbunătăţiri funciare etc.);
  5. expertize tehnice; raport de audit energetic, raport de expertiză a sistemelor tehnice, certificat de performanţă energetică a clădirii; studiu privind posibilitatea montării/utilizării unor sisteme alternative de producere a energiei, în cazurile prevăzute de lege. (la data 17-Dec-2013 Art. 32, alin. (3), litera B., punctul 3. din capitolul III, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 4. din Ordinul 3451/2013 )
  • Pentru lucrări la construcţiile existente (reparaţii, consolidări, schimbări de destinaţie a spaţiilor interioare etc.), dacă prin acestea nu se aduc clădirilor modificări de natură urbanistică ori dacă noua funcţiune este compatibilă cu reglementările urbanistice ale zonei, nu este necesară întocmirea unui plan urbanistic zonal (P.U.Z.) ori de detaliu (P.U.D.), după caz.

Art. 33: Depunerea documentaţiei

  • În vederea emiterii certificatului de urbanism solicitantul trebuie să depună la emitent – autorităţile prevăzute la art. 4 din Lege – actele menţionate la art. 19.
  • Cererea tip pentru eliberarea certificatului de urbanism („Formularul-model F.1 – CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism”) se procură de la emitent şi se completează cu datele solicitate.
  • La depunerea cererii-tip, emitentul comunică solicitantului cuantumul taxei necesare eliberării certificatului de urbanism, calculat potrivit reglementărilor legale în vigoare, solicitantul având obligaţia de a achita taxa de îndată şi de a prezenta copia documentului de plată.

Art. 34: Verificarea conţinutului documentaţiei

  • Verificarea conţinutului documentaţiei depuse pentru obţinerea certificatului de urbanism se efectuează în cadrul structurilor (compartimentelor) de specialitate organizate în cadrul consiliului judeţean sau al primăriei, după caz, constatându-se dacă:
  1. cererea este corect adresată emitentului – preşedintele consiliului judeţean, primarul general al municipiului Bucureşti, sau primarul, după caz – conform competenţelor de emitere stabilite de Lege;
  2. cererea tip este completată corect;
  3. elementele de identificare privind solicitantul şi imobilul sunt suficiente, potrivit precizărilor privind completarea „Formularului-model F.1 – CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism”
  4. este precizat (declarat) scopul pentru care se solicită certificatul de urbanism;
  5. există documentul de plată a taxei pentru emiterea certificatului de urbanism.
  6. există extrasul de plan cadastral actualizat la zi, respectiv extrasul de carte funciară pentru informare, eliberate la cerere de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară.
  • Dacă documentaţia depusă este incompletă sau cu elemente de identificare insuficiente, în termen de 5 zile de la data înregistrării acest lucru se notifică în scris solicitantului, cu menţionarea elementelor lipsă din documentaţie, care se restituie în vederea completării.
  • În situaţia prevăzută la alin. (2), începând cu data notificării, termenul legal de 30 de zile calendaristice pentru emiterea certificatului de urbanism se decalează cu numărul de zile necesar solicitantului pentru a elabora modificările/completările aduse documentaţiei iniţiale, ca urmare a notificării precum şi a depune şi înregistra documentaţia completă.
  • În situaţia prevăzută la alin. (3) taxa încasată nu se restituie, urmând a fi utilizată pentru eliberarea certificatului de urbanism după depunerea documentaţiei complete.

Art. 35: Redactarea certificatului de urbanism

  • Certificatul de urbanism se redactează în baza cererii şi a documentaţiei complete depuse, în deplină concordanţă cu prevederile documentaţiilor de urbanism aprobate şi cu situaţia reală din teren la data solicitării, utilizându-se formularul-model F.6 „CERTIFICAT DE URBANISM”
  • Certificatul de urbanism solicitat în vederea realizării unor lucrări de construcţii se redactează făcându-se specificările necesare privind:
  1. regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului;
  2. încadrarea/neîncadrarea lucrărilor în prevederile documentaţiilor de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului aprobate;
  3. nominalizarea avizelor, acordurilor, punctului de vedere şi, după caz, a actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, care trebuie să însoţească documentaţia tehnică – D.T.; d)necesitatea întocmirii, după caz, a unor documentaţii de urbanism suplimentare, de tip P.U.Z. sau P.U.D., care să justifice soluţia urbanistică propusă, sau să modifice reglementările urbanistice existente pentru zona de amplasament, după caz, în conformitate cu prevederile art. 32 alin. (3), cu indicarea elementelor tematice care urmează a fi rezolvate prin acestea.
  • În Certificatul de urbanism se înscriu informaţiile cunoscute de emitent la data emiterii extrase din documentaţiile de urbanism şi din regulamentele de urbanism aferente, aprobate potrivit legii, sau în lipsa acestora din Regulamentul general de Urbanism – RGU – aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 525/1996, republicată, privind regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului – teren şi/sau construcţii -, după cum urmează:
  1. Regimul juridic: 1.situarea imobilului în intravilan sau în afara acestuia;
  2. natura proprietăţii sau titlul asupra imobilului, conform extrasului de carte funciară pentru informare, eliberat la cerere de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară;
  3. servituţile care grevează asupra imobilului, dreptul de preemţiune, zona de utilitate publică;
  4. includerea imobilului în listele monumentelor istorice şi/sau ale naturii ori în zona de protecţie a acestora, după caz.
  5. Regimul economic:
  6. folosinţa actuală;
  7. destinaţia stabilită prin planurile de urbanism şi de amenajare a teritoriului aprobate;
  8. reglementări ale administraţiei publice centrale şi/sau locale cu privire la obligaţiile fiscale ale investitorului;
  9. alte prevederi rezultate din hotărârile consiliului local sau judeţean cu privire la zona în care se află imobilul.
  10. Regimul tehnic:
  11. informaţii extrase din documentaţiile de urbanism, inclusiv din regulamentele de urbanism aferente, din planul cadastral deţinut de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, ori din planurile de amenajare a teritoriului, după caz, precum şi restricţiile impuse, în situaţia în care asupra imobilului este instituit un regim urbanistic special (zonă protejată, interdicţii temporare sau definitive de construire); în funcţie de complexitatea şi de volumul informaţiilor, acestea se vor putea prezenta şi într-o anexă la certificatul de urbanism (cu menţiunea expresă că aceasta face parte integrantă din certificatul de urbanism);
  12. obligaţii/constrângeri de natură urbanistică ce vor fi avute în vedere la proiectarea investiţiei: (i)regimul de aliniere a terenului şi construcţiilor faţă de drumurile publice adiacente; (ii)retragerile şi distanţele obligatorii la amplasarea construcţiilor faţă de proprietăţile vecine; (iii)elemente privind volumetria şi/sau aspectul general al clădirilor în raport cu imobilele învecinate, precum şi alte prevederi extrase din documentaţii de urbanism, din regulamentul local de urbanism, din P.U.Z., P.U.D. sau din Regulamentul General de Urbanism, după caz; (iv)înălţimea maximă admisă pentru construcţiile noi (totală, la cornişă, la coamă, după caz) şi caracteristicile volumetrice ale acestora, exprimate atât în număr de niveluri, cât şi în dimensiuni reale (metri);

(v)procentul maxim de ocupare a terenului (POT) şi coeficientul maxim de utilizare a terenului (CUT), raportate la suprafaţa de teren corespunzătoare zonei din parcelă care face obiectul solicitării;

(vi)dimensiunile şi suprafeţele minime şi/sau maxime ale parcelelor (în cazul proiectelor de parcelare); 3.echiparea cu utilităţi existente şi referinţe cu privire la noi capacităţi prevăzute prin studiile şi documentaţiile anterior aprobate (apă, canalizare, gaze, energie electrică, energie termică, telecomunicaţii, transport urban etc.); 4.circulaţia pietonilor şi a autovehiculelor, accesele auto şi parcajele necesare în zonă, potrivit studiilor şi proiectelor anterior aprobate.

(4)În vederea încadrării investiţiei în reglementările urbanistice, aprobate în condiţiile legislaţiei în vigoare privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, la cerere, autoritatea administraţiei publice locale competentă anexează la certificatul de urbanism informaţiile necesare cuprinse în documentaţiile urbanistice, anterior aprobate, pentru zona de interes, respectiv P.U.G./P.U.Z., inclusiv R.L.U. aferent – extrase din planşele de reglementări, echipare tehnico-edilitară, UTR, după caz – pe care are obligaţia de a marca retragerile obligatorii care generează limitele edificabilului în raport cu vecinătăţile, precum şi alte elemente apreciate ca necesare. Extrasul din P.U.G./P.U.Z. se anexează şi în situaţia în care s-a cerut elaborarea, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, a unei documentaţii de urbanism premergătoare – P.U.Z. sau P.U.D. -, după caz.

(5)În cazul intervenţiilor necesare pentru consolidarea şi/sau reabilitarea clădirilor colective de orice fel (cu mai mulţi proprietari în acelaşi imobil), în situaţia în care unii proprietari nu îşi dau acordul, în vederea urgentării autorizării şi a demarării lucrărilor de consolidare, lipsa acordului acestora va putea fi suplinită de hotărârea asociaţiei de proprietari, adoptată în condiţiile legii.

(6)În cazul condominiilor – imobile formate din teren cu una sau mai multe construcţii (corpuri de clădiri sau tronsoane/ansamblu rezidenţial format din locuinţe individuale în care există proprietăţi comune şi proprietăţi individuale -, în toate situaţiile în care este necesară evidenţierea defalcată a participării acestora, cotele-părţi din proprietatea indiviză se determină, conform prevederilor art. 40 alin. (3) din Lege, proporţional cu suprafaţa utilă a locuinţelor, a caselor de vacanţă, ori a suprafeţelor cu altă destinaţie din clădire, după caz.

(7)Emitentul certificatului de urbanism are obligaţia de a înscrie în rubrica rezervată scopul utilizării actului categoria de lucrări declarată de solicitant şi înscrisă în „Formularul-model F.1 – CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism”, în concordanţă cu precizările la acesta.

(8)În cazul în care scopul pentru care se solicită eliberarea certificatului de urbanism nu se încadrează în prevederile documentaţiilor de urbanism şi de amenajare a teritoriului aprobate, certificatul de urbanism se eliberează cu menţionarea incompatibilităţilor rezultate, inclusiv posibilitatea/imposibilitatea realizării obiectivului de investiţii.

(9)Certificatul de urbanism se completează, în funcţie de scopul pentru care a fost solicitat, după cum urmează:

a)pentru operaţiuni notariale privind circulaţia imobiliară, efectuate în scopul precizat la art. 6 alin. (6) din Lege, formularul se completează până la pct. 3 inclusiv;

b)pentru situaţia în care scopul declarat este realizarea de lucrări de construcţii, se completează în totalitate;

c)pentru cererii în justiţie se va completa în funcţie de cerinţele acestora.

(10)Pe toate documentele anexă la certificatul de urbanism se aplică ştampila-model „Anexă la Certificatul de urbanism nr. …… „, prezentată în anexa nr. 4.

(11)În vederea autorizării executării lucrărilor de branşamente/racorduri, prin certificatul de urbanism se solicită: proiectul de execuţie, contractul pe baza căruia se execută lucrările, taxa pentru ocuparea domeniului public, avizul Administraţiei Domeniului Public/Administraţiei străzilor, avizele administratorilor/furnizorilor de reţele, după caz, avizul Comisiei de coordonare reţele (pentru extinderi).

Art. 36: Semnarea certificatului de urbanism

  • Potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) din Lege, certificatul de urbanism se emite şi se semnează de aceeaşi autoritate abilitată să emită autorizaţia de construire/desfiinţare, respectiv de către preşedintele consiliului judeţean sau de primar, după caz, de secretar şi de arhitectul-şef sau de către persoana cu responsabilitate în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului din aparatul propriu al autorităţii administraţiei publice emitente, acolo unde nu este instituită funcţia de arhitect şef. Responsabilitatea emiterii certificatului de urbanism revine tuturor semnatarilor acestuia, potrivit atribuţiilor stabilite în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
  • Lipsa unei semnături atrage nulitatea actului.
  • În absenţa semnatarilor prevăzuţi de Lege, menţionaţi la alin. (1), certificatul de urbanism se semnează de către înlocuitorii de drept ai acestora, împuterniciţi în acest scop, potrivit prevederilor legale.
  • În conformitate cu prevederile OUG 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, întrucât delegarea de către primar a competenţei de emitere a autorizaţiilor este interzisă, în mod analog, coroborat cu prevederile art. 6 alin. (3) din Lege, această prevedere se aplică şi la emiterea certificatelor de urbanism.

Art. 37: Înregistrarea certificatului de urbanism

  • Emitentul certificatului de urbanism are obligaţia de a institui un registru de evidenţă a certificatelor de urbanism, în care acestea sunt înscrise în ordinea emiterii, numărul certificatului având corespondent în numărul de înregistrare a cererii.
  • În Registrul de evidenţă a certificatelor de urbanism se înscriu datele privind: adresa imobilului, numărul cadastral şi numărul de carte funciară, numele, codul numeric personal şi adresa solicitantului, scopul pentru care s-a emis certificatul de urbanism, taxa achitată şi termenul de valabilitate a certificatului de urbanism.
  • Pentru certificatele de urbanism emise în condiţiile art. 32 alin. (3) şi (4), autorităţile administraţiei publice au obligaţia de a organiza şi de a ţine la zi evidenţa acestora.

Art. 38: Eliberarea certificatului de urbanism

  • Certificatul de urbanism se eliberează solicitantului direct sau prin poştă (cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire), în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererii, indiferent de scopul pentru care a fost solicitat.
  • În situaţia în care certificatul de urbanism este emis de preşedintele consiliului judeţean sau de primarul general al municipiului Bucureşti o copie a acestuia va fi transmisă spre ştiinţă primăriei în a cărei rază teritorială se află imobilul ce face obiectul certificatului de urbanism.
  • În situaţia în care certificatul de urbanism este emis de primar, în baza avizului structurii de specialitate a consiliului judeţean, o copie a acestuia va fi transmisă spre ştiinţă consiliului judeţean.
  • În situaţia în care certificatul de urbanism este emis de primarul de sector al municipiului Bucureşti o copie a acestuia va fi transmisă spre ştiinţă Primăriei Municipiului Bucureşti.

Art. 39: Valabilitatea certificatului de urbanism

  • Valabilitatea certificatului de urbanism reprezintă intervalul de timp (termenul) acordat solicitantului în vederea utilizării acestuia în scopul pentru care a fost emis, potrivit Legii.
  • Emitentul certificatului de urbanism stabileşte termenul de valabilitate pentru un interval de timp cuprins între 6 şi 24 luni de la data emiterii, în funcţie de:
  1. scopul pentru care a fost solicitat;
  2. complexitatea investiţiei şi caracteristicile urbanistice ale zonei în care se află imobilul;
  3. menţinerea valabilităţii prevederilor documentaţiilor urbanistice şi a planurilor de amenajare a teritoriului aprobate, pentru imobilul solicitat.
  • Valabilitatea certificatului de urbanism încetează dacă:
  1. titularul renunţă la intenţia de a mai construi, situaţie în care are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice emitente;
  2. titularul nu solicitată prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism în termenul legal de 15 zile înaintea expirării acesteia.

Art. 40: Prelungirea termenului de valabilitate a certificatului de urbanism

  • Prelungirea termenului de valabilitate a certificatului de urbanism se poate face numai de către emitent, la cererea titularului formulată cu cel puţin 15 zile înaintea expirării acestuia, pentru o perioadă de timp de maximum 12 luni, după care, în mod obligatoriu, se emite un nou certificat de urbanism.
  • Pentru prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism se completează şi se depune la emitent o cerere-tip (potrivit „Formularului – model F.7 – CERERE pentru prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism”) însoţită de certificatul de urbanism emis, în original.
  • Odată cu depunerea cererii de prelungire a valabilităţii certificatului de urbanism, solicitantul va face dovada achitării taxei de prelungire a acesteia.

Art. 41: Asigurarea caracterului public

  • Lista certificatelor de urbanism este publică.
  • Lista se afişează lunar la sediul emitentului şi cuprinde enumerarea certificatelor de urbanism emise în luna precedentă (în ordinea eliberării), făcându-se evidenţierea fiecărui imobil prin menţionarea: adresei, a numărului cadastral şi de carte funciară, a numelui şi prenumelui solicitantului, precum şi a scopului pentru care a fost eliberat actul.
  • Documentaţiile de urbanism şi de amenajare a teritoriului, precum şi celelalte reglementări care au stat la baza emiterii certificatului de urbanism vor putea fi consultate la cererea solicitanţilor certificatelor de urbanism, în conformitate cu un regulament aprobat prin hotărâre a consiliului judeţean/local, după caz.

 

 

Anexa – Cerere TIP în vederea solicitării emiterii Certificatului de Urbanism – Primărie Comunei Semlac, jud. Arad – F.1-Cerere-pentru-emiterea-Certificatului-de-urbanism

 

 

 

Tags: Urbanism
Share

Related Posts

Regulament privind obținere/emitere aviz de săpătură
REGULAMENTELE PRIVIND PROCEDURILE ADMINISTRATIVE

Regulament privind obținere/emitere aviz de săpătură

30 martie 2023
Regulament de organizare a C.L. 2021
REGULAMENTELE PRIVIND PROCEDURILE ADMINISTRATIVE

CODUL ETIC AL PRIMARIEI COMUNEI SEMLAC

22 august 2022
Regulament de organizare a C.L. 2021
MONITORUL OFICIAL LOCAL

REGULAMENT CONSILIUL LOCAL SEMLAC 2021

22 august 2022
Regulament de organizare a C.L. 2021
MONITORUL OFICIAL LOCAL

Regulament de organizare a C.L. 2021

22 august 2022
Load More

Documente utile

MĂSURI DE MEDIU ȘI CLIMĂ PENTRU 2023-2027

APEL DE SELECȚIE – GAL

”Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități„ COD MYSMIS:130164

Carieră – concursuri 2021

ANUNŢ DE PARTICIPARE LA LICITAŢIE DESCHISĂ PENTRU CONCESIUNE

Calendar

aprilie 2023
L Ma Mi J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« mart.    

Vremea in Semlac

Semlac, Romania
sâmbătă, aprilie 1, 2023
Partly Cloudy
12 ° c
32%
10.56mh
-%
17 c 2 c
joi
19 c 5 c
vin
20 c 5 c
sâm
19 c 8 c
Dum
PRIMARIA SEMLAC

© 2019 Primaria Comunei Semlac

Articole

  • Regulament privind obținere/emitere aviz de săpătură
  • Raportări efectuate în baza Legii 544 și în baza Legii 52

Social Media

Politica Cookies & GDPR

Politica Cookies

Politica de confidentialitate a datelor cu caracter personal GDPR

 

No Result
View All Result
  • Acasa
  • Noutati
  • Comuna Semlac
    • Prezentarea localității
    • Obiective turistice
    • Istoric
    • Populație
    • Aspecte tehnico-edilitare
    • Economie
    • Sănătate
    • Învățământ
    • Cultura
    • Turism
    • Sport
  • Primaria
    • Taxe si impozite
    • Contabilitate
    • Agricol și FOND FUNCIAR
    • Asistenta sociala
    • Declarații de avere și interese
    • Achizitii publice si proiecte
    • Anunțuri achiziții publice
    • URBANISM, AMENAJAREA TERITORIULUI ȘI PROTECȚIA MEDIULUI
  • Evenimente
  • Investitii
    • Reabilitarea si modernizarea drumurilor
    • Alimentare cu apa
    • Canaliare si statie de epurare
    • Baza sportiva
    • Reabilitare / Construire cladiri
    • Gradinita PN Semlac
  • Informatii de interes public
    • Informatii utile
  • MONITORUL OFICIAL LOCAL
    • STATUTUL UNITATII ADMINISTRATIV-TERITORIALE
    • REGULAMENTELE PRIVIND PROCEDURILE ADMINISTRATIVE
    • HOTARARILE AUTORITATII DELIBERATIVE
    • DISPOZITIILE AUTORITATII EXECUTIVE
    • DOCUMENTE SI INFORMATII FINANCIARE
    • ALTE DOCUMENTE
  • Contact

© 2019 Primaria Comunei Semlac

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe situl nostru.
Poți afla mai multe despre ce cookie-uri folosim sau să le dezactivezi în setări.

PRIMARIA SEMLAC
Powered by GDPR modul
Prezentare generală a confidențialității

Acest site web utilizează cookie-uri pentru a vă putea oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Informațiile privind cookie-urile sunt stocate în browserul dvs. și îndeplinesc funcții, cum ar fi recunoașterea dvs. atunci când reveniți pe site-ul nostru web și ajutați echipa noastră să înțeleagă ce secțiuni ale site-ului dvs. vi se pare cel mai interesant și util.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesare includ cookie-uri de sesiune și cookie-uri persistente. Cookie-urile de sesiune urmăresc vizita dvs. curentă și modul în care navigați pe site. Acestea durează doar pe durata vizitei dvs. și sunt șterse de pe dispozitiv atunci când închideți browserul de internet. Cookie-urile persistente durează după ce ai închis browserul de internet și permit site-ului nostru web să te recunoască ca un vizitator repetat și să-și amintească acțiunile și preferințele la întoarcere.

Aceste cookie-uri sunt strict necesare și ar trebui să fie întotdeauna activate, astfel încât să vă putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest sit va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.

Cookie-uri terțe

Cookie-urile terțe părți includ cookie-uri performante și cookie-uri de direcționare. Cookie-urile performante colectează informații despre modul în care utilizați un site web, de ex. ce pagini accesați cel mai des și dacă primiți mesaje de eroare din paginile web. Aceste cookie-uri nu colectează informații care vă identifică personal ca vizitator, deși ar putea colecta adresa IP a dispozitivului pe care îl utilizați pentru a accesa site-ul. Cookie-urile care vizează colectează informații despre obiceiurile dvs. de navigare. Acestea sunt de obicei plasate de rețele de publicitate precum Google. Cookie-urile amintesc că ați vizitat un site web și aceste informații sunt partajate cu alte organizații, cum ar fi editorii media.

Menținerea acestor cookie-uri ne ajută să îmbunătățim site-ul nostru web și să afișăm conținut care este mai relevant pentru dvs. și interesele dvs. în rețeaua de conținut Google.

Te rog activează mai întâi cookie-urile strict necesare ca să-ți putem salva preferințele!